fredag 29. desember 2017

Rååsa kjole og litt dukkeklær

 Sydde denne rosa kjolen med lue, til det ene tantebarnet mitt til jul.

 Mønsteret er fra Alt om håndarbeid nr 9/2017, stoffet med kjøretøy på har eg kjøpt på stoffbitene på Facebook. Rosa stoff er kjøpt på S&S. Luen er sydd fra siste boken til Jubel og baluba. Har sikkert sydd 8 slike luer i forskjellige str, var så heldig å få den boken til jul :-)
 Litt restesøm til dukkene ble det og :-)  Disse klærene havnet i en kalendergave til den ene jenten min. Sydde ett sett til, men det har eg vist glemt å ta bilde av. Kommer bilde senere.
Mønster fra Dukkeklær for alle anledninger. Begge jentene har en lang ønskeliste fra denne boken, så kanskje det blir litt mer dukkeklær søm :-) De har snart bursdag begge to.
Ønsker dere alle en fortsatt fin romjul :-)

1 kommentar:

  1. Den rosa kjolen er så herlig. Tøft mønsterstoff du har brukt i ermene og til kappe. Heldige niese. Kjempesøte og forseggjorte dukkeklær. Husker jeg sydde full garderobe til eldstejenta mi til femårsdagen. Gøy å lage og en grei måte å gjøre nytte av stoffrester på. Ønsker deg Godt nyttår! :-)

    SvarSlett