torsdag 23. november 2017

Guttesøm :-)

 Endelig har eg kommet i gang med å sy noen julepressanger. Har lenge tenkt på det, men eg jobber best under press :-) Noen som kjenner seg igjen,, hi hi. Har mange flere eg har lyst til å sy, så får vi se, har fått meg en betennelse i nakke og skuldre så eg får i hvertfall vente til Voltarenen begynner å kikke inn :-)
 Dette er til en liten kar, og det var så gøy og sy disse små klærene, spesielt buksen.
 Mønstrene er fra Alt om Håndarbeid nr 10 - 2013, Genser med ragland og retrobukse. Stoffet med trer på er fra Stoff og stil, usikker på hvor eg har kjøpt det beige.
 Måtte bare pynte med en puseknapp. På mønsteret skulle det være trykknapper som er slått på, eg valgte å sette på vanlige trykknapper med pynteknapper på utsiden.

 Denne genseren og luen har eg sydd til en litt eldre kar, håper den er guttete nok. Gubben mente luen ble litt jentete, mulig eg syr den på nytt i bare stoffet fra kragen :-)
 Mønsteret er fra Helt spesiell, sy barnas favorittplagg. Chill Sweater uten lomme på magen. Stoffene har eg kjøpt på en gruppe på facebook.
 Synes det ble kjempe kult med lapper på albuene. Har overlooket over de før eg satt de på.
 Varm og god hals.
Luen er fra samme boken.Har lånt boken fra biblioteket, og står høyt på ønskelisten til jul :-) Dusken har eg laget av en gammel vest vi hadde liggende. 
Gleder meg til neste prosjekt, håper det ikke blir lenge til :-)
No skal eg snart på Sotra Arena og se Norge- Nord Korea..... Gleder meg :-)

2 kommentarer:

  1. Du er så flink! Fantastisk skjønne klær du har sydd. Jobbe under press, ja der kjenner jeg meg igjen, og når jeg da begynner å få liten tid skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke startet tidligere. Du går på voltaren du også, hihi... samme her, men her er det senebetennelse i albuen. Vi får håpe det hjelper. Lykke til med julegavesømmen! :-)

    SvarSlett
  2. Så flotte klær du syr - og i så fine farger!
    Og, ja, jeg tror vi alle jobber best under press. Og godt er det når dagene bare flyr av gårde. :)

    SvarSlett