søndag 13. august 2017

Skoleklær til Maja

 Har kommet godt i gang med skole klær til jentene mine. Var hjemme en uke i ferien og da fikk eg sydd masse. Som sikkert de fleste har fått med seg så har det regnet myeee i Bergen i sommer :-)
 Stoffene eg har brukt er begge kjøpt i Danmark, tror butikken het Stof. Mønster på kjolen er fra Ottobre 6/2016, tightsen fra Ottobre 1/2016.Har gjort litt små endringer på begge deler.

 Synes mønstrene til Ottobre barn er kjempe fin i str. og lette enkle og forandre på.
 Både thigtsen og kjolen har fått pyntesømmer som stikkninger.
 Enda en thigts i samme mønster som over, men i bare ett stoff. Stoff kjøpt på Stoffbitene, salgsgruppe på Facebook. De to eldste digget stoffet med Convers sko på. Kommer nok flere klær av dette stoffet etterhvert.

 Genseren var ett skikkelig puslespill å tengne og klippe opp. Men veldig gøy og sy når en hadde klart å få alle bitene på rett plass.
 Baksiden er helt enkel. Gøy når ungene har lyst på hjemme sydde klær. Har selv valgt ut stoff og farger :-)
Har ikke coverstitch maskin, men det funker fint med pyntesømmer på maskinen.
 Måtte bare slenge med noen bilder av katten, som har blitt en ivrig syer. HiiHI, hun er ihvertfall veldig interesert i hva eg gjør på.
Når eg skulle begynne å klippe måtte eg flytte alt opp på et bord, så eg ikke skulle klippe beina av hun. Er litt koselig med hjelp og da .....
Sees snart med litt klær til lillemor som skal begynne på skolen nå,,, iiiik

1 kommentar:

  1. Regn, regn og atter regn... Ikke så galt at det er godt for noe, sies det. Syvær kan vi godt kalle det. Kjempeflott jente med superfine skoleklær, og så er det kjekt at det er blitt så populært med hjemmesydde klær. Tøffe stoff, og flotte farger! Ikke så greit når husdyrene blir for ivrige hjelpere, men det er jo litt morsomt, da. :-D

    SvarSlett