mandag 9. oktober 2017

Høstforberedelser i hagen


 I går våknet vi til nydeligt vær og rim på terrassen. Heldigvis så hadde eg fri, så da var det bare til å hive seg rundt og klippe ned og ta opp knoller. Mange var fremdeles i full blomst. Litt vemodig og klippe de ned når de står så fint.
 Masse gladiol løker kjøpt i Amsterdam, må kjøpe med meg løker hver gang eg er der nede. Nå er det ikke så lenge til eg reiser ned igjen. Er der en gang i året med jobben og tar ut julevarer :-)
 Sedumen står helt nydelig enda, har mange slike. de er så lett å ta avleggere av :-)
 På jobben har vi no 70 % på de fleste uteplanter og da måtte eg bare kjøpe meg to Kiwi planter. Har sett på de lenge, men synes det ble litt dyrt når du må ha en han og en ho plante. No ble jo prisen mindre enn en plante ,,,thihi.... Så da er det bare til å vente til neste år og se om det blir noe Kiwier på meg.
 Er de ikke nydelig, ikke så kjekt å klippe de ned når de står så fint.
 
Fikk også samlet meg en god del frø, eg oppbevarer de i melitterposer til de er ferdig tørket.

1 kommentar:

  1. Nydelige blomster! Synd at du må klippe de ned i blomstringa. Ja, det er smart å handle på salg. Det blir spennende om du kan høste Kiwi neste år. Lykke til! :-)

    SvarSlett